ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

شهر قم پشتيبان علمی عظيم پژوهشگران علوم اسلامی است

فهرست مطالب

شيخ «حاج علی احمد باه»، مدرس مركز علوم قرآنی المعين در شهر نوآكشوت، پايتخت موريتانی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) ضمن بيان اين مطلب افزود: بعد از سودان، كشور جمهوری اسلامی موريتانی، دومين كشور بزرگ قرآنی آفريقا است و آنچه امروز در اين كشور رو به افزايش است، اهتمام به تربيت كودكانی قرآن‌پژوه است.


وی كه دانش‌آموخته جامعة المصطفی(ص) العالميه قم است، ادامه داد: مركز علوم قرآنی المعين كه توسط پدرم بنيانگذاری شده است، پس از 40 سال فعاليت امروز شاهد نخبگان و فارغ‌التحصيلان علوم قرآنی است كه در اقصی نقاط موريتانی به فعاليت‌های اسلامی همت گمارده‌اند.


اين مدرس علوم قرآنی در كشور موريتانی به وجود فن‌آوری‌های نوين رايانه‌ای در كشورش اشاره كرد و گفت: در عصر حاضر كه صنعت IT روز به روز در حال پيشرفت و تكامل است، كودكان و به‌طور كلی گروه‌های مختلف سنی با استفاده از تكنولوژی رايانه توانسته‌اند به نحو مطلوبی از پايگاه‌های اينترنتی اسلامی و لوح‌های فشرده علوم اسلامی و انسانی استفاده بهينه‌ای داشته باشند.


شيخ حاج علی احمد باه، در بخش ديگری از گفت‌وگوی خود ايران اسلامی را نماد اسلام و تشيع توصيف كرد و گفت: شهر مقدس قم با وجود مراكز علمی، پژوهشی و تحقيقاتی خود، می‌تواند پشتيبانی علمی عظيمی برای محققان و پژوهشگران علوم اسلامی در اقصی نقاط دنيا باشد.


لازم به ذكر است، موريتانی يا جمهوری اسلامی موريتانی، كشوری در شمال غربی آفريقا به پايتختی نوآكشوت و بندر نواذيبو نيز دومين شهر مهم اين كشور است.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید