ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

احتمال تجديد نظر در سند چشم‌انداز برای تقويت رويكرد قرآنی آن

فهرست مطالب







حجت‌‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی


حجت‌‌الاسلام والمسلمين مرتضی آقاتهرانی، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، اين ديدگاه را كه اهداف ترسيمی در فصل فرهنگی برنامه پنجم توسعه به ويژه حوزه مربوط به توسعه فرهنگ دينی و فعاليت‌های قرآنی آرمانی و غيرقابل دستيابی هستند، صحيح ندانست.


وی افزود: اگر هم اين اهداف و برنامه‌ها كه توسط نمايندگان مجلس به تصويب رسيده، نگاهی آرمانی دارد بايد تلاش كرد كه كاربردی شوند.


آقاتهرانی يادآور شد: به هر حال اصل اين لايحه از سوی دولت تهيه و به مجلس ارائه شده و دولت هم كه قطعاً بيشتر اجرايی فكر می‌كند. از طرفی ديگر ممكن است مجلس تا حدی آرمانی فكر كند و اين مسئله در مصوبات ما تأثيرگذار باشد، ولی نهايتاً اين دولت است كه بايد برنامه را اجرا كند.


اين نماينده مجلس هشتم با تأكيد بر اهميت مسائل فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی اظهار كرد: اعتقاد من بر اين است كه در مسئله اجرايی‌شدن مصوبات نمايندگان مشكل و مانع خاصی وجود ندارد.


آقاتهرانی يادآور شد: با آنچه كه مصوب شده، زمينه‌های خوبی برای اختصاص بودجه‌های مناسب به فعاليت‌های قرآنی وجود دارد، البته تاكنون هم از سوی دولت اعتبارات خوبی به اين حوزه اختصاص داده شده است.


اين نماينده مجلس هشتم با بيان اينكه بعد از پايان كار بررسی و تصويب لايحه برنامه پنجم در مجلس، اكنون زمان همت مسئولان برای اجرای خوب آن است، اظهار كرد: مسئولان بايد تدبير كنند تا اين برنامه به بهترين نحو محقق شود؛ قرآن همه چيز ماست و هرچه در راستای فعاليت‌های قرآنی كار كنيم، اندك است.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید