ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

علم توأم با ايمان از اركان اصلی علوم و تمدن اسلامی است

فهرست مطالب


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان‌غربی، آيت‌الله‌العظمی«نوری‌همدانی» مرجع عاليقدر جهان تشيع عصر 2‌بهمن‌ماه‌جاری در ديدار با دانشگاهيان، فرهيختگان، فرهنگيان و نخبگان استان، اسلام را بنيانگذار تمدن در دنيا دانست و گفت: تمدن، علم و دانش دنيا به صدر اسلام و تلاش‌های مسلمانان باز می‌گردد چراكه تمام اصطلاحات دانش بشری از زبان‌عربی برگرفته شده است.
وی ادامه داد: در زمانی كه دنيا غرق در ظلمت جهالت بود، در كشورهای اسلامی دانشگاه‌ها، حوزه‌های علميه، كتابخانه‌های وسيع و دانشمندان بزرگی همجون ابوريحان، زكريای‌رازی و بو‌علی‌سينا را در خود جای داده بود.
مرجع عاليقدر جهان تشيع افزود: دشمنان نظام اسلامی ايران پس از شكست در جنگ سخت، امروز در جبهه تهاجم فرهنگی و جنگ‌نرم در جهت نابودی اين نظام و ارزش‌ها و اصول آن تلاش می‌كنند اما بايد بدانند كه ملت ايران هوشيار، آگاه و بيدار است و هر روز اين انقلاب را سربلندتر از روز قبل پيش می‌برنند.
وی با اشاره به ضرورت آمادگی، هوشياری و بيداری در برابر دشمنان اسلام و مسلمين يادآور شد: با وجود اينكه هر روز بر قدرت ايران اسلامی افزوده می‌شود اما بايد فراموش نكنيم كه دشمن با كينه عميق در كمين نشسته است بنابراين بايد با مجهز شدن به علم و سلاح‌های نظامی، فرهنگی و رسانه‌ای به مقابله با آن‌ها برويم.
آيت‌الله‌العظمی«نوری‌همدانی» با بيان اينكه انقلاب اسلامی ايران، خودباوری و عزت اسلامی را به مسلمانان جهان هديه داد افزود: انقلاب پرشكوه اسلامی ايران چراغی روشن برای هدايت امت‌های اسلامی در تمامی جهان بود و وظيفه روشنگری خود را به خوبی ايفا كرد.
اين مرجع برجسته عالم تشيع در پايان خاطرنشان كرد: اكنون نيز با رهبری آيت‌الله‌خامنه‌ای اين كشور روز به روز با فتح قله‌های پيشرفت سربلندتر از هميشه در صحنه‌ها حاضر شده و نام اسلام و مسلمان را سرافراز می‌كند.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید