ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

دوره‌های آموزشی «هنر در قرآن» مورد توجه جدی قرار بگيرد

فهرست مطالب








به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمين «حميد محمدی»، قائم‌مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئيس مركز توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور در همايش فعالان قرآنی لرستان كه عصر سه‌شنبه 19‌بهمن در خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به رواج شبكه‌های ماهواره‌ای و تلاش اين شبكه‌ها در جهت جذب جوانان و نوجوانان، گفت: نياز است مفاهيم قرآنی در قالب هنر به نسل جوان و نوجوان جامعه ارائه شود.


وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی فعاليت‌های مؤسسات قرآنی در زمينه تربيت هنرمندان قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی هنر در قرآن را مورد حمايت مالی قرار می‌دهد.


حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: تلاش ما بايد اين باشد كه افراد قرآنی را به سمت هنری شدن و هنرمندان را به سمت قرآنی شدن سوق دهيم.


وی در بخشی از سخنانش توجه ويژه مؤسسات قرآنی به آموزش صرف و نحو مقدماتی را خواستار شد و ادامه داد: اگرقرآن‌آموز با صرف و نحو مقدماتی آشنا باشد سرعت يادگيری وی در مفاهيم قرآن سريع‌تر و ماندگارتر است.


رئيس مركز هماهنگی، توسعه وترويج فعاليت‌های قرآنی كشور افزود: مؤسسات قرآنی پس از صرف و نحو مقدماتی ومفاهيم قرآنی بايد در زمينه تدبر در قرآن كنند چراكه تدبر در قرآن نگاه قرآن‌آموز نسبت به قرآن را تغيير می‌دهد.


قائم‌مقام وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اين‌كه مسيرقرآن يك مسير دشوار است و ورود در اين عرصه و فعاليت برای ترويج كتاب‌الله يك توفيق عظيم است، تصريح كرد: توسعه فرهنگ قرآنی نيازمند سه ركن از جمله شناخت قرآن، ايمان به قرآن و عمل به قرآن است.


وی افزود: چهره‌های قرآنی بايد اين سه ركن يعنی شناخت، ايمان و عمل به قرآن را هر سه با هم داشته باشند چراكه در غير اين صورت موجودی كاريكاتوری است.


حجت‌الاسلام محمدی از راه‌اندازی 22 مؤسسه قرآنی به مناسبت 22 بهمن در استان لرستان خبرداد وگفت: تعداد مؤسسات قرآنی در لرستان در مقايسه با ساير استان‌ها در وضعيت خوبی است و بايد اين مؤسسات در جهت كيفی شدن اقدام كنند.


در ادامه اين همايش، حجت‌الاسلام «علی اسماعيليان»، مديركل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان با اشاره به‌وجود بيش از يك‌صد مؤسسه قرآنی در استان خبرداد و گفت: اين اداره‌كل در نظر دارد مؤسسات قرآنی فعال را مورد حمايت قرار دهد و در جهت ارتقای توانمندی‌های آن‌ها تلاش كند.


وی افزود: در بحث مؤسسات قرآنی بايد كميت و كيفيت هر دو دركنار هم و هم‌زمان با هم مورد توجه قرارگيرد.


وی در بخشی از سخنانش از قرآن به‌عنوان شفا‌دهنده دردهای روحی و جسمی انسان ياد كرد و ادامه داد: قرآن دوای درد مسلمانان بلكه جامعه پيچيده بشری امروز است.


در پايان اين همايش از 6 خادم قرآنی و 11 نفراز برگزيدگان آزمون قرآنی مفاهيم تجليل شد.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید