ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

نخستين جلد تفسير قرآن برای كودكان آماده انتشار شد

فهرست مطالب

از سوی مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم؛
نخستين جلد تفسير قرآن برای كودكان آماده انتشار شد


گروه كودك و نوجوان: نخستين جلد تفسير قرآن برای كودكان با عنوان «پيام‌های آسمانی» از سوی مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم آماده انتشار شد.










حجت‌الاسلام والمسلمين محمدصادق يوسفی‌مقدم، رئيس مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با بيان اينكه مقدمات پروژه تفسير قرآن برای كودكان از مدت‌ها پيش در مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم آغاز شده است، اظهار كرد: با آغاز پروژه تفسير قرآن برای كودكان جلد اول از اين تفسير را تأليف و هم‌اكنون آماده انتشار كرده‌ايم.


رئيس مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم ادامه داد: براساس برنامه‌ريزی‌های انجام‌شده، تفسير قرآن كريم را در 10 جلد برای كودكان انجام خواهيم داد تا از اين طريق برخی كاستی‌ها را كه در حوزه تفسير برای كودكان وجود داشته است، جبران كنيم.


وی با يادآوری اينكه جلد اول تفسير برای كودكان با عنوان «پيام‌های آسمانی» تهيه شده است، عنوان كرد: مرحله آماده‌سازی تفسير تا چاپ و انتشار زمان زيادی را می‌برد كه البته تلاش داريم تا اين زمان را محدود كرده و تفسير «پيام‌های آسمانی» را هر چه زودتر برای كودكان به چاپ برسانيم.


يوسفی‌مقدم يادآور شد: پس از انتشار جلد اول تفسير برای كودكان، تدوين جلد دوم را با همت كارشناسان آغاز خواهيم كرد و تلاش می‌كنيم تدوين جلدهای ديگر را نيز ادامه دهيم تا از اين طريق گامی در جهت تفسير برای كودكان و ايجاد انس بيشتر ميان آنان با قرآن كريم برداريم.


وی در بخش پايانی سخنان خود با تأكيد بر اهميت توجه به تفسير و ترجمه قرآن برای كودكان و نوجوانان، اظهار كرد: تفسير قرآن برای كودكان و نوجوانان نقش به‌سزايی در تربيت قرآنی داشته و سبب می‌شود تا بچه‌ها هر چه بيشتر با مفاهيم و آموزه‌های قرآنی آشنا شده و آيات قرآن كريم را به خوبی درك كنند.


حجت‌الاسلام يوسفی‌مقدم، با بيان اينكه در حوزه تفسير برای كودكان و نوجوانان فعاليت گسترده‌ای صورت نگرفته است، عنوان كرد: سازمان‌ها و مراكز قرآنی بايد بيش از اين به انجام تفسير و ترجمه قرآن كريم برای كودكان و نوجوانان اهتمام داشته باشند.


وی در پايان گفت: تفسير قرآن برای كودكان با عنوان «پيام‌های آسمانی» ابتدای سال آينده منتشر و روانه بازار خواهد شد.


يادآور می‌شود، مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم پيش از اين دايرة‌المعارفی قرآنی را نيز برای نوجوانان به چاپ رسانده است.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید