ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

مسجد بالاترين جايگاه را در ادبيات قرآنی دارد

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، آيت‌الله سيدمحمود هاشمی‌شاهرودی، شب گذشته، 13 اسفندماه در ديدار دبير و معاونان ستاد عالی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد كشور، با اشاره به جايگاه والای مسجد در اسلام، تصريح كرد: مسجد در فرهنگ قرآنی واحاديث، بيت‌الله حساب شده و مهم‌ترين مركز در ادبيات قرآنی قرار گرفته است.


وی ادامه داد: اولين اقدام پيامبر(ص) پس از ورود به مدينه احداث مسجد قبا بود و اين نكته مهمی است كه در تاريخ رسالت پيامبر ديده می‌شود.


رئيس مؤسسه دايرةالمعارف فقه اسلامی، ادامه داد: مركز تمام فعاليت‌های اميرالمؤمنين(ع) مسجد بود و مسجد كوفه را مركز همه امور قرار دادند و حتی دستور دادند كه قضاوت نيز در مسجد انجام شود.


آيت‌الله هاشمی شاهرودی، مسجد را مركز تربيت انسان دانست و تصريح كرد: كانون وحدت‌بخشی مسجد برپايی نماز جماعت است.


عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، افزود: اسلام هدف‌های سياسی را نيز در مسجد دنبال می‌كند و همين امر نيز از اسرار پيروزی امام‌خمينی(ره) بود.


رئيس مؤسسه دايرةالمعارف فقه اسلامی، با تأكيد بر تفاوت‌های تعاليم دينی با ساير تعاليم گفت: اسلام به طور واقعی به امور نگاه می‌كند و بر همين اساس است كه انسان‌ها به دور خانه كعبه طواف می‌كنند اما مگر خداوند خانه دارد، دليل آن اين است كه انسان در اين دنيا مادی گراست و اسلام از همين راه، انسان را به اوج معارف اسلامی و عرفانی وصل می‌كند.


وی در پايان تأكيد كرد: زمانيكه امام‌زمان(عج) بيايد بيشترين تمركز را در مساجد شكل می‌دهد، اميرالمومنين(ع) می‌توانست تشكلی غير از مسجد بسازد اما اين كار را نكرد و همه امور را به مساجد برد، حتی خلفا نيز از مسجد استفاده می‌كردند و از اين طريق، مردم را جمع می‌كردند.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید