ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

توسعه فرهنگ قرآنی رويكرد حركت‌های جهادی است

فهرست مطالب







سردار مجيد خراسانی، مسئول سازمان بسيج سازندگی


سردار مجيد خراسانی، مسئول سازمان بسيج سازندگی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: اتفاق مباركی كه سال‌ جاری در حركت‌ها رخ داد، حضور مبلغان در اردوهای جهادی بود.


وی با اشاره به اينكه در سال‌های قبل مبلغان عمدتا برای انجام كار فرهنگی به‌طور مستقل و تحت پوشش سازمان‌های مختلف به مناطق محروم اعزام می‌شدند، افزود: تركيب كار خدمات‌رسانی و فرهنگی با حضور مبلغان كار نويی است كه امسال در بسيج سازندگی انجام شده و اميدواريم اين حركت در ايام تعطيلات نوروز هم به‌صورت گسترده صورت گيرد.


سردار خراسانی با بيان اينكه در بحث اردوهای جهادی عيد نوروز استقبال فوق‌العاده بوده است، اظهار كرد: اگر اين اردوها در سال قبل تنها با حضور دانشجويان برگزار می‌شد، اما امروز مفتخريم كه بگوييم برای شركت در اين مرحله از اردوها مراجعات زيادی از حوزه‌های علميه و مساجد و مدارس به دست ما رسيده است.


مسئول سازمان بسيج سازندگی با اشاره به اينكه حداقل 10 هزار دانشجو عيد نوروز امسال در اردوهای جهادی حضور می‌يابند، بيان كرد: همچنين حضور 2 هزار طلبه و ساير اقشار در اين ايام در مناطق محروم كشور حضور به‌هم می‌رسانند؛ اين در حالی است كه 200 دانشگاه در 23 استان كشور برای حمايت از اين اردوها اعلام امادگی كرده‌اند.


وی در پايان با تأكيد بر اينكه توسعه فرهنگ قرآنی رويكرد حركت‌های جهادی است، گفت: به‌طور قطع اساس حركت‌های جهادی فرهنگی است و عمده گروه‌های دانشجويی كه در مناطق محروم حضور پيدا می‌كنند، يكی از اصلی‌ترين فعاليت‌هايشان آموزش قرآن، احكام و نيازمندی‌های دينی به اقشار مختلف در روستاهاست.

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید