ورود

ثبت نام

موسسه قرآن و نهج البلاغه
home-icone
Institute of Quran & Nahjul Balaghah

لحظه تحويل سال 90 با نيايش كودكان ايرانی پيوند می‌خورد

فهرست مطالب

«شهرام خدائی» سرپرست حوزه هنری آذربايجان شرقی در اين نشست با اشاره به شركت 10ها هزار كودك در دوره­‌های اول تا پنجم جشنواره دست­‌های كوچك دعا، اين اتفاق را گامی بزرگ در راستای كاشت نهال معنويت در دل فرزندان ايران اسلامی دانست و گفت: حضور معنوی حوزه هنری آذربايجان شرقی به‌واسطه جشنواره دست‌های كوچك دعا بر سر سفره‌های هفت‌سين خانواده‌های ايرانی بزرگ‌ترين مايه فخر و مباهات اين حوزه است.


خدائی فرهنگ و سنن ايرانی را دارای ريشه‌های عميق معنوی دانست و گفت: لحظه تحويل سال كه نشانه‌ای از قدرت لايزال خداوندی است در صورتی كه با عشق و توسل به حضرت پروردگار توأم باشد می‌تواند نويد سالی نيك و پر از خداجوئی را بدهد.


وی جشنواره دست‌های كوچك دعا را به دليل توجه به دنيای بی‌آلايش كودكان، جشنواره‌ای توأم با صداقت و بی‌پيرايگی خواند و يادآور شد: طبق فراخوان اين جشنواره كودكان سراسر ايران اسلامی می‌توانند خواسته‌های خود را از خالق يكتا در قالب جملات كوتاه و به زبان كودكانه يادداشت و به حوزه هنری آذربايجان شرقی ارسال كنند.


دبير جشنواره دست‌های كوچك دعا از والدين و مربيان كودكان شركت‌كننده در اين جشنواره خواست تا با تبيين جايگاه دعا و توسل به نيروی بی‌كران خداوندی ذهن كودكان را برای شركت در اين جشنواره آماده كنند، اما از تأثيرات مستقيم در نگارش دعا اجتناب كنند تا شاهد آفرينش هنرمندانه‌ترين دل‌نوشته‌های كودكان در اين جشنواره باشيم.


سرپرست حوزه هنری آذربايجان شرقی آخرين مهلت ارسال آثار كودكان را 31 فروردين‌ماه اعلام كرد و افزود: اختتاميه اين جشنواره 26 تيرماه سال آتی هم‌زمان با ولادت حضرت قائم (عج) با حضور كودكان خداجوی ايرانی در تبريز برگزار می‌شود.


يادآوری می‌شود ششمين جشنواره سراسری دست‌های كوچك دعا با هدف جمع‌آوری ادعيه كودكان در لحظه تحويل سال به همت حوزه هنری آذربايجان شرقی و با همكاری شبكه دو سيما، شبكه سهند سيما، سازمان آموزش و پرورش آذربايجان شرقی، سازمان بسيج هنرمندان آذربايجان شرقی، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربايجان شرقی برگزار می‌شود.
منبع: ایکنا

به این مطلب امتیاز دهید:
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email

فرصت ویژه برای علاقه مندان به نویسندگی

شما می توانید مقالات خود را با نام خود در وب سایت موسسه منتشر نمائید. برای شروع کلیک نمائید.

نویسنده مقاله باشید